8 Ekim 2014 Çarşamba

Efsanevi dönüş ruhu geri getirir mi?

Dunga'dan Sürpriz Karar!
 
Brezilya Milli Takımı'nın 11 Ekim'de Arjantin ve 14 Ekim Japonya ile oynayacağı özel maçlar için aday kadroyu açıklayan Dunga, Dünya Kupası'nı kaçıran Kaka'yı takıma aldı.

En son 2013 yılında Rusya ile oynanan maçta milli formayı sırtına geçiren Sao Paulo'nun yıldızı Kaka 19 ay sonra yeniden Brezilya için mücadele edecek. Kariyerinde Milan ve Real Madrid takımlarda da oynayan Kaka milli takım ile çıktığı 87 maçta 29 gol atmayı başarmıştı. 

Öncelikle ilgili haberi koyarak başlayalım sözümüze..

32 yaşındaki yıldız oyuncu bildiğiniz üzere sezon başında Orlando City ile sözleşme imzalayarak hayranlarını şaşırtmıştı. Orlando City'den de Ocak ayına kadar futbola başladığı takım olan Sao Paulo'ya kiralandı.

Kaka en az 2 sezon daha Avrupa'nın hali yerinde takımlarında oynayabilecek durumdayken Orlando City'e gitmesi büyük bir Kaka hayranı olarak beni üzdü. 

Kaka kariyerinin son imzasını atmak için bana göre daha genç sayılabilecek yaşta ve fiziksel durumda iken bu imza ile erken sonu bizlere göstermiş oldu.

Milan da kariyerinin en büyük başarılarını yaşayan Kaka'nın yeni açıklanan Brezilya kadrosunda yer alması da çok şaşırtıcı oldu.



Dunga'nın başa geçmesiyle eski ruhunu arayan Brezilya'nın ilk hamlesi tecrübe ile takımı kurmak olsa gerek ki Kaka'yı kadroya dahil ettiler.

Ben bu hareketi çok mantıklı buluyorum, çünkü ; Kaka bu takıma önemli şeyler katmış bir oyuncu ve birçok turnuva görmüş, şampiyonluk yaşamış. Kaka'nın özellikle Brezilya'nın genç oyuncularını ele alarak söylersek tecrübe olarak takıma büyük katkısı olabilir.

Arjantin maçında oynar mı bilinmez ancak Japonya maçında sahada olmasını bekliyorum ben Kaka'nın ve oynayacağı futbolu da görmek için sabırsızlanıyorum.



Sao Paulo da fiziksel olarak bana göre tempoya iyi alıştı.Bildiği tanıdığı bir ortamda çalışmak Kaka'ya fiziksel olarak yaradı diye düşünüyorum.

Dünya Kupasında takımı gençleştiren Scolari'nin yaşadıklarını halen hepimiz biliyoruz ve futbolda tecrübe'nin önemini de hepimizin farkında olduğunu düşünüyorum.

Dünya Kupası kadrosunda olmasını beklediğim Kaka adı açıklanmadığında kimsenin göstermediği o büyüklüğü gösterip ülkesini stadyumda seçilen oyunculara moral ve destek vererek seyretti.

Milan da özellikle geçen sezon elini taşın altına koyan 2-3 oyuncudan birisi olan ancak İnzaghi'nin gelmesi sonrası takımda kalmak istememesi kariyeri açısından ona yaradı diyebilirim. Gönül isterdi ki onu Avrupa da yer alan bir takımda izleyelim ama yapacak bir şey yok.

Kaka'nın önümüzdeki Arjantin - Japonya maçlarında oynayacağı oyunu merakla bekliyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder